آموزش انواع ارور کولر گازی

دیجی سرویس نمایندگی تعمیر کولر گازی در تمام نقاط تهران و کرج، دارای کادری با تجربه در زمینه تعمیرات کولر گازی، سرویس کولر گازی و همچنین عیب یابی کولر گازی، و تشخیص کد یا ارور کولر گازی بهتیرین خدمات را به مشتریان خود عرضه می کند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان ما به طور مستقیم صحبت کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از کد ها و خطاهای کولر گازی آشنا کنیم.

ارور یا کد خطا چیست؟

برنامه نویسان زمانی که فرامین مربوط به کولر گازی را می نویسند، نقاط نقص و مشکل دستگاه را با کدهای کوتاهی مشخص می کنند که این کد ها نشان دهنده بوجود آمدن ایرادی در کولر گازی شما است. در صورت بوجود آمدن هر گونه خرابی یا هر نوع ایرادی در دستگاه، بلافاصله خطای مربوط به آن بر روی صفحه نمایش، نشان داده می شود. به این علائم کد خطا یا ارور می گویند.

 

چند نوع ارور در کولر گازی وجود دارد؟

نقص در موتور و فن داخل و بیرون

✔ نقص سنسورهای بخش بیرونی

✔ نقص سنسورهای بخش داخلی

✔ خرابی سوئیچ کنترل دمای کمپرسور

✔ خرابی سنسور ولتاژ

✔ عدم کارکرد صحیح اینورتر

✔ رفتار غیر عادی سیستم

✔ قطعی اتصال یونیت داخل و خارج

✔ خرابی حافظه EEPROM

✔ افت ولتاژ مدار تغذیه

 

ارور انوع کولر گازی اینورتر

با توجه به تنوع برندهای کولر گازی، نوع و کد ارور و یا کد خطا هر مدل با بقیه متفاوت است بنابراین نمی توانیم لیستی دقیق از ارورهایی کولر گازی را به شما ارائه دهیم. اما بصورت کلی در مورد خطاهای انواع کولر گازی ها از جمله ارور کولر گازی اینورتر سامسونگ، ارور کولر گازی اجنرال اینورتر، ارور کولر گازی ال جی اینورتر و ارور کولر گازی تک الکتریک، ارور کولر گازی مدیا، ارور کولر گازی جنرال و سایر برند های دیگر اطلاعاتی در اختیار شما مشتریان عزیز می گذاریم.

 

لیست برخی از ارور های مهم کولر گازی

در این قسمت به بررسی برخی از ارورها  و عیب یابی کولر گازی ها می پردازیم.

ارور بوجود آمده در سنسور هوای واحد داخلی، علت این ارور برقراری اتصال نادرست یا اتصال باز یا اتصال کوتاه با سنسور است. بهتر است، برای برطرف کردن ارور، وضعیت اتصال و مقاومت سنسور را بررسی کنند.

ارور ch1

یعنی یک خطا در سنسور لوله در ورودی اواپراتور واحد داخلی بوجود آمده است علت این وضعیت اتصال نادرست یا اتصال باز یا اتصال کوتاه به سنسور است. نحوه بررسی این ارور این است که وضعیت اتصال و مقاومت سنسور را بررسی نمایید.

ارور Ch2

به علت معیوب شدن برد بیرونی دستگاه است، همچنین ممکن است به علت، اتصال نامناسب راکتور و یا اتصال کوتاه آن باشد. اتصال کوتاه موتور فن کندانسور نیز باعث بوجود آمدن ارور Ch2 می شود، علت های دیگر این ارور شامل: اتصال کوتاه شیر 4 طرفه، اتصال کوتاه کمپرسور، اتصال کوتاه Expansion Valve،است. بهترین روش برای بررسی مواردی که ذکر شد ابتدا برق دستگاه را قطع کنید ، سپس کانکتورهایی که مربوط به هر قطعه را از روی برد جدا کنید و مجدد برق دستگاه را وصل کنید. اگر  LED قرمز رنگ روی برد روشن شود قطعه ای که از مدار خارج کرده اید خراب است. بهتر است برای تست راکتور، مقاومت آن کمتر از یک اهم باشد.

ارور Ch5 کولر گازی

یعنی خطایی در سنسور لوله در خروجی اواپراتور بوجود آمده است و علت آن اتصال نادرست یا اتصال باز یا اتصال کوتاه بودن سنسور است، ضعیت اتصال و مقاومت سنسور را بررسی کنید.

ارور Ch6 کولر گازی

یعنی خطای برد آپشن داخلی که به علت اتصال نادرست برد آپشن و ایراد در آی سی بوجود می آید. نقطه ی بررسی وضعیت اتصال برد آپشن و آی سی می باشد.

ارور Ch9 کولر گازی

خطای موتورفن داخلی که به علت درست کار نکردن موتورفن است، بهتر است نقاطی نظیر قفل شدن موتورفن، ارتباط نادرست کانکتور موتورفن با برد، نقص در موتورفن و نقص در برد داخلی مورد بررسی قرار دهند.

ارور Ch10 کولر گازی

یعنی نقص در سنسور لوله در میانه اواپراتور که به علت اتصال نادرست یا اتصال باز یا اتصال کوتاه سنسور می باشد نقاط اتصال و مقاومت سنسور را  باید بررسی کنید.

ارور Ch12 کولر گازی

یعنی خطای ولتاژ DC بالا می باشد، علت بوجود آمدن این ارور می تواند جریان بالای لحظه ای باشد.

ارور Ch21 کولر گازی

یعنی مبدل جريان زياد CT 2

ارور Ch22 کولر گازی

یعنی خطای ولتاژ خط DC کمتر از 140 ولت است، علت آن  ولتاژ پایین ورودی و سوختگی قطعه در برد بیرونی دستگاه است. بررسی نقاط ولتاژ ورودی که ولتاژ مجازیابد بین 187 الی 238 ولت می باشد. همچنین بررسی نقاط سنسور ولتاژ خط DC.

ارور Ch23 کولر گازی

که ارور موقعیت DC کمپرسور می باشد. علت خطا این ارور، قفل شدن کمپرسور، توقف یا قفل شدن فن بیرونی، سوختن قطعات روی برد، بروز حالت اورلود، سوختگی قطعات روی برد بیرونی IPMاست که نقاط بررسی آن ها شامل: بررسی چگونه قفل شدن کمپرسور، بررسی باز یا اتصال کوتاه سیم های کمپرسور، و همچنین اتصال بدنه کمپرسور، بررسی فن بیرونی و در آخر بررسی IPM می باشد.

ارور Ch26 کولر گازی

یعنی خطا در جریان بالای خطای PSCکه به علت  نقص در قطعات داخلی برد اصلی، نقص در راکتور، مشکل  اهمی و بدنه کمپرسور، سوختن قطعات داخلی بردPSC است. می توانید با بررسی نقاط ولتاژ ورودی، بررسی راکتور 26.8mH، بررسی قطعات داخلی برد بیرونی، بررسی کمپرسور مشکل را حل کنید.

ارور Ch27 کولر گازی

یعنی ارور در جریان بالای کمپرسور. علت: قفل شدن کمپرسور، نقص در فن بیرونی، نقص در قسمت حسگر جریان فازی برد بیرونی، حالت اورلود، سوختن قسمت حسگر جریان فاز در برد بیرونی می باشد نحوه بررسی: بررسی قفل کمپرسور، بررسی فنی بیرونی، بررسی قسمت حسگر جریان فازی است.

ارور Ch29 کولر گازی

ارور دمای بالای لوله دهش کمپرسور، علت ارور: حالت اورلود، نشتی مبرد، خراب شدن سنسور دهش کمپرسور، نقص در کانکتور یا خرابی EEV نقاط قابل بررسی: فن بیرونی، نشتی مبرد، سنسور

ارور Ch32 کولر گازی

مربوط به سنسورمی باشد.  CTعلت : ورودی جریان اولیه، نقاط  قابل بررسی ولتاژ پایه های 2 و 3 از سنسور CT که باید اندازه گیری شوند.

ارور ec کولر گازی

ارور EC  یعنی نقص در ارتباط یونیت خارجی دستگاه و خراب شدن برد الکترونیک و یا اینکه فیوز مینیاتور برق دستگاه قطع شده است.

ارور h3 کولر گری

که به معنی ایجاد نقص در لورلود محافظ کمپرسور که باعث قطع شدن برق فیوز مینیاتور دستگاه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.