نصب کندانسور کولر گازی در فضای باز

کندانسور کولر گازی به عنوان یک قطعه تقطیرکننده یا چگالنده است. قطعه کندانسور در کولر گازی، گاز را به مایع تبدیل می کند به این شیوه که فشار زیاد به صورت خیلی گرم از لوله رفت، کمپرسور خارج می شود، به علت تبادل حرارت با محیط بیرونی گاز را خنک کرده و تبدیل به مایع می شود. جنس کندانسور کولرگاز از مس سخت است که برای انتقال حرارت مناسب می باشد و با عث افزایش استحکام به کندانسور پره های (فین) می شود. پره های کندانسور سطح تماس را زیاد کرده و باعث  خنک شدن آن می شود. در صورتی که گرد و غبار و جرم روی لوله های کندانسور را بپوشاند حتما باید تمیز شود چون به عنوان یک عایق عمل می کند و از انتقال حرارت و خنک شدن جلوگیری می کند.

محل نصب کندانسور کولر گازی

نصب کندانسور کولر گازی نباید در مکانی گرم یا در معرض گرد و غبار زیاد باشد. به یاد داشته باشید در مکان های پر تردد از نصب کندانسور کولر گازی خوداری کنید کندانسور نیاز به فضای باز دارد تا عملکرد بهتری داشته باشد. کف بتنی کندانسور را روز سطح زمین  قرار دهید مطمعن شوید که هم تراز با سطح زمین است، مراقب باشید در زمان نصب کندانسور کولر گازی با مقداری فاصله از سطح قرار دهید تا در زمستان با نشستن برف ، دچار مشکل نشود. بهتر است از یک پلاستیک برای کم کردن لرزش کندانسور استفاده کنید. مناسبترین مکان برای نصب در فضای باز و در بالای پد است. امواج رادیویی و آنتن های تلویزیون بر عملکرد کندانسور اثر منفی می گذارد. بهترین فاصله مناسب، فاصله ۳ متری از این منابع است.

نصب کندانسور در ارتفاع

وظیفه کندانسورکولر گازی تامین هوا خنک برای کولرمی باشد. محیطی که برای نصب کندانسور کولر گازی در نظر می گیرید بهتر است در سایه باشد نباید در معرض مستقیم آفتاب قرار گیرد. آفتاب مانع از خنک شدن هوا می شود و فرسایش کندانسور را به همراه دارد. نصب کندانسور کولر گازی در ارتفاع  راندمان بهتری را برای کولر گازی به همراه می آورد. در مصرف برق کولر نیز صرفه جویی می شود.

آموزش نصب کندانسور در فضای باز

 

1- بهترین مکان برای نصب کندانسور در فضای باز را انتخاب کنید.

محل نصب کندانسور در فضای باز باید به دور از منطقه بسیار پر تردد ، گرد و خاکی یا گرم باشد .کندانسور نیاز به 12 فوت فضا در اطراف آن برای اطمینان از عملکرد مناسب دستگاه دارد .

2- کف بتنی کندانسور را روی زمین بگذارید و مطمئن شوید که سطح آن تراز است. پد باید به اندازه کافی بالا باشد تا کندانسور بالاتر از سطح زمین جهت برف های زمستانی باشد.

کندانسور در فضای باز را در بالای پد قرار دهید. برای کم کردن لرزش، از پلاستیک استفاده کنید.اطمینان حاصل کنید که هیچ آنتن از یک رادیو یا تلویزیون در عرض 10 فوت (3 متر) کندانسور در فضای باز وجود ندارد.

3- سیم برق را وصل کنید.

پوشش را برداریدبه نمودار سیم کشی واحد مراجعه کنید و مطمئن شوید سیم ها به همان ترتیب که در نمودار نشان داده شده است نصب شده اند. دستورالعمل سازنده برای سیم کشی بسیار مهم است.کابل ها و لوله ها را با هم توسط یک بست ببندید و پوشش را جایگزین کنید.

4- لوله های کندانسور را به لوله های مربوطه در واحد اتصال دهید .

 

 

تکمیل نصب کندانسور کولر گازی و راه اندازی آن

 

1- هوا و رطوبت را از مدار مبرد پاک کنید .

کلاه ها را از دریچه های دو طرفه و سه طرفه و از پورت سرویس خارج کنید.لوله یک پمپ مکنده را به درگاه سرویس دستگاه وصل کنید .پمپ را روشن کنید تا به خلاء مطلق 10 میلیمتر جیوه برسد.دستگیره فشار پایین را ببندید و سپس پمپ مکنده را خاموش کنید.تمام دریچه ها و مفاصل را برای نشت تست کنید.پمپ مکنده را قطع کنید پورت سرویس و کلاه را بگذارید .

2- مفاصل لوله را با پوشش عایق کاری و نوار ، عایق بندی قرار دهید.

3- لوله را با بست به دیوار محکم کنید .

4- با استفاده از فوم پلی اورتان گسترش یافته سوراخ دیوار را مهر و موم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.