علت خاموش شدن کولر گازی

خاموش شدن کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند بخاطر خرابی یک قطعه یا مشکل برقی در سیم کشی دستگاه و یا علت های دیگر باشد. ما در این مقاله به بررسی دلایل مختلفی که باعث خاموش شدن ناگهانی کولر گازی شوند که در نهایت می تواند منجر به تعمیر کولر گازی شوند، را بررسی می کنیم.

یکی از علت های اصلی خاموش شدن دستگاه ولتاژ برق 220 ولت است اگر به هر دلیلی سیم کشی ساختمان دچار تناوب ولتاژ شود هر بار برد فرمان توقف کولر گازی را خواهد داد. یکی دیگر از دلایل مربوط به اتصالات درون خود کولر گازی  استکه ممکن است به دلیل اتصال ناکافی، برق دزدی، قطع اتصال، خراب شدن خازن باشد. درضمن خراب شدن خازن راه انداز ، نصب و راه اندازی بد ، قرار گرفتن پنل خارجی در منطقه ای نا مناسب ، کثیف شدن فیلتر،  از دیگر دلایل خاموش شدن کولر گازی باشد.

 

علت خاموش شدن کولر گازی

علت خاموش شدن کولر گازی ها در تمام برند ها یکسان است، فرقی نمی کند که از چه برندی استفاده می کنید، مثلا علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای، علت خاموش شدن کولر گازی جنرال،  علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی سامسونگ یکی است که ما در این مقاله به آن پرداختیم. دلایل خاموش شدن کولر گازی شامل:

خراب شدن برد کولر گازی

✔ خراب و نصق در کمپرسور کولر گازی

✔ وجود نقص برقی در کولر گازی

✔ مشکل در اتصالات درونی کولر گازی

✔ خراب بودن ترموستات

✔ خراب شدن رله استارت

✔ معیوب شدن اورلود

 خاموش شدن فن کولر گازی

خاموش شدن کولر گازی می تواند علت دیگری نیز داشته باشد، یکی از علت های خاموش روشن شدن موتور کولر گازی ممکن است به دلیل خرابی موتور فن کولر گازی باشد. اگر موتور کمپرسور نیم سوز  شود نمی تواند به مدت طولانی کار کند در نتیجه بعد از چند لحظه خاموش می شود. برای تعمیر موتور کمپرسور کولر گازی ابتدا مسیر گردش گاز و سلامت رله را بررسی کنید اگر نقص در هر دو باشد هم روی موتر کمپرسور و هم روی متور فن تاثیر می گذارد، در این حالت موتور کمپرسور داغ می کند و در عملکردش دچار اختلال می شود.

 

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

شروع فعالیت کولر گازی با استارت کمپرسور آغار می شود، اگر پس از روشن شدن کولر گازی با صدایی مواجه شدید و یا بدون صدا و در عرض چند ثانیه دستگاه خاموش شد ممکن است کمپرسور کولر گازی شما  جام یا گریپاژ کرده باشد، در نتیجه کمپرسور کار نمی کند و بلافاصله کولر گازی خاموش می شود.

✔ تست سلامت کمپرسور کولر گازی

✔ تست فشار کمپرسور یا کارکرد

✔ تست صدا

✔ تست سیم پیچ

 

خرابی ترموستات کولر گازی

خاموش شدن کولر گازی می تواند علت دیگری نیز داشته باشد، ترموستات کولر گازی، دمای محیط را تنظیم می کند، همچنین وظیفه اعلام روشن و خاموش شدن کولر گازی را به برد می دهد. در صورتی که ترموستات خراب شود کولر گازی دیگر  تعادل خاصی ندارد. یعنی تفاوتی ندارد چه میزان خنکی را به کولر بدهید، در هر صورت خیلی زود فرمان خاموش شدن به کولر گازی را می دهد. کارشناس دیجی سرویس با کمک یک آمپرمتر می تواند سلامت ترموستات را بررسی می کنند در صورتی که ترموستات خراب بود اقدام به تعویض ترموستات کولر گازی  می کنند چون ترموستات قابل تعمیر نیست.

 

خراب شدن برد کولر گازی

خاموش شدن کولر گازی می تواند علت دیگری نیز داشته باشد، هر برد از یکسری مدار تشکیل شده دقت در تعمیر برد کولر گازی اهمیت زیادی در افزایش طول عمر برد دارد، برد کولر گازی مرکز فرمان دهی کولر گازی  است برد با دریافت اطلاعات باعث می شوند که دستگاه شما در شرایط مختلف کار کند. اگر برد کولر گازی دچار آسیب شود، باعث می شود که اطلاعات نادرست به دستگاه می دهد، برد ها اغلب  قابل تعمیر هستند.

تعمیر برد کولر گازی

خراب شدن اورلود کولر گازی

خاموش شدن کولر گازی می تواند علت دیگری نیز داشته باشد، با قرار دادن یک آمپرمتر در مدار، می توانید متوجه شوید که آیا اورلود از جریان خارج شده است یا خیر. اگر اورلود از مدار خارج شده بود باید تعویض یا تعمیر  شود. برای تعمیر اورلود نیاز است که موتور از کولر گازی خارج شود و بعد از تعویض اورلود مجدد سیم پیچی شود و کولر گازی دوباره شارژ شود.

 

خراب شدن رله استارت

برای تست رله استارت باید، شستی اورلود را یک فشار کوچک دهید و سپس رها کنید در صورتی که اگر رله خراب باشد کمپرسور به کار می افتد و خاموش نمی شود.

 

گرفتگی در مسیر جریان گاز

ولر ها با کمک، گاز موجود در کمپرسور تولید سرما می کنند. در صورتی که  بلافاصله بعد از روشن شدن کولر گازی صدایی شنیده شد و باعث توقف کولر گازی شد یعنی مسیر گاز به دلایلی گرفته است. ممکن است لوله های رابط بر اثر برخورد با جسمی سخت له شده باشند.

 

دما مناسب کولر گازی

موتورهایی که در محیط های نا مناسب با تهویه کم یا در محیط های گرم کار می کنند طول عمر کمتری دارند، راندمان کارشان پایین می آید. خنک نگهداشتن موتور و خازن کولر گازی می توان طول عمر خازن را افزایش داد. تا کولر گازی راندمان بهتر داشته باشد.

تعمیر برد کولر گازی در تهران

ولتاژ ورودی به کولرگازی

خاموش شدن کولر گازی می تواند علت دیگری نیز داشته باشد، کاهش ولتاژ باعث افزایش شدت جریان آمپری می شود و افزایش شدت جریان آمپر دستگاه باعث افزایش دما دستگاه می شود، طول عمر خازن کولر گازی را می توان با کار کردن خازن در ولتاژی کمتر از ولتاژ آن افزایش داد.

دلایل آمپر کشی کولر گازی:

✔ خراب شدن کولر گازی

✔ به کارگیری  خازنی با ظرفیت نامناسب برای کولر گازی

✔ نقص مکانیکی کمپرسور

✔  سیم کشی نامناسب برای کولر گازی

✔ افت شدید ولتاژ برق کولر گازی

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • مطالب مفیدی بود ممنون

    پاسخ
  • سلام
    کولرگازی اجنرال ۳۰هزار در حالت هیت درجش رو ۲۷ گزاشتیم
    حالا ده دقه که کار میکنه حدود ۲۵ دیقه یا ۳۰دیقه دیگه خبری ازش نیست خاموش میشه
    البته تو خونه بخاری رو ام روشن کردیم
    حالا نمیدونم واقعا خونه گرمه که خاموش کرده که دیگه نیاز نداره روشن شه
    یا مشکل داره
    کولر هم نو میباشد حدود ۱ ماهه خریداری شده
    لطفا جواب بدین
    ممنون میشم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.