چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟

با شروع فصل تابستان و گرمای هوا، استفاده از کولر گازی در جهت خنک کردن و مطبوع کردن عوای محیط افزایش می یابد، اما استفاده از وسایل سرمایشی نیازمند مراقب می باشند. ما در این مقاله، درمورد شایع ترین مشکل کولر گازی صحبت کنیم، چرا باد کولر گازی گرم است. دیجی سرویس ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه نصب کولر گازی، تعمیرات کولر گازی، سرویس کولر گازی می باشد شما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

 

علت باد گرم کولر گازی چیست ؟

احتمال دارد بعد از مدتی استفاده از کولر گازی، احساس کنید که دستگاه شما باد گرم می زند، علت باد گرم کولر گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد، زمانی که با این مشکل روبه رو می شوید سعی می کنید تا آن را رفع کنید ابتدا به بررسی تنظیمات ولوم کولر گازی می پردازید اما متوجه می شوید که هیچ تغییر بوجود نیامده است. توصیه ما در این زمینه این است که حتما از کارشناسان و متخصصین تعمیر کولر گازی برای تعمیرات دستگاه استفاده کنید.

 

دلایل باد گرم کولر گازی

نکته قابل توجه این است که مشکل باد گرم کولر گازی به نوع کولر گازی که استفاده می کنید بستگی ندارد هر برندی ممکن است این مشکل برایش پیش آید، یکی از مهم ترین عامل باد گرم کولر گازی سرویس نکردن دوره ای دستگاه است. دلایل بوجود آمدن باد گرم کولر گازی شامل: نصب نامناسب کولر گازی، خرابی استارت، قرار دادن پنل خارجی کولر گازی در مکان نا مناسب، گرفتگی فیلتر هوا، سوختن فن یا موتور فن، گاز دستگاه تمام شده است، خراب شدن کمپرسور و شارژ کولر گازی، نقص در ولوم ترموستات، برفک زدن اوپراتور دستگاه، گرفتگی ورودی هوای کولر، خرابی اورلود می باشد.

خرابی کمپرسور

علت خراب شدن کمپرسور ممکن است به دلیل هرز شدن پیچ پروانه خنک کننده دستگاه باشد یا رله خراب شده باشد، ممکن است جریان برقی که دریافت می کند کم باشد، تعمیر کمپرسور کولر گازی امکان پذیر نیست و در اکثر مواقع این قطعه را تعویض می کنند که قطعه گرانی نیز می باشد توصیه می شود، تعویض کمپرسور و عیب یابی کولر گازی خود را به تعمیرکار کولر گازی بسپارید.

 

سوختن فن یا موتور فن کولر گازی

زمانی که فن یا موتور فن سوخته باشد دستگاه باد گرم میزند، در حالتی که فن اصلا کار نکند، بادی تولید نمی شود، همچنین ممکن است سیم فن قطع شده باشد. با بررسی که کارشناس تعمیر کولر گازی دیجی سرویس  انجام می دهند، نقص دستگاه را برطرف می کنند.

 

گرفتگی و کثیف شدن فیلتر هوای کولر گازی

گرفتگی و کثیف شدن فیلتر هوای کولر گازی با انواع گرد و غبار یکی از دلایل مهم در تولید باد گرم دستگاه شما می باشد. کثیفی فیلتر هوا باعث کند شدن جریان هوا می شود و باعث برفک زدن کویل کولر گازی می شود توجه داشته باشید که این برفک باعث مسدود شدن جریان هوا می شود، زمانی که جریان باد نتواند به راحتی در مسیر کویل حرکت کند بادی که از دستگاه خارج می شود گرم است. هرچه سریع تر فیلتر کولر گازی را تعویض کنید البته می توانید به کمک برس و کمی سرکه و آب و یا محلول مایع  فیلتر را شستشو دهید، بهتر است برای انجام این کار حتما با یک نمایندگی تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

 

شارژ گاز کولر گازی

باد گرم کولر گازی ممکن است به علت تمام شدن گاز دستگاه باشد. پس از مدتی استفاده از دستگاه، گاز کولر گازی تمام می شود با انجام سرویس دوره ای حداقل شش ماهه می توانید متوجه تمام شدن گاز دستگاه شوید و مجدد آن را شارژ کنید.

خرابی ولوم ترموستات

در بعضی مواقع میزان درجه دمایی که به ترموستات داده می شود مناسب نیست که ممکن است به علت خرابی  ولوم باشد، دمایی را که شما برای خنک شدن تنظیم می کنیم  با دمایی که دستگاه برای خنک کردن تولید می کند کتفاوت است که به دو علت است یا ولوم خراب است و یا ترموستات ایراد دارد.

 

گرفتگی ورودی هوای کولر گازی

ضربه خوردن و یا فشار باعث له شدن لوله مسی تامین هوا کولر گازی می شود این له شدن باعث می شود که لوله یا سوراخ یا شکسته شود، زمانی که  لوله ها سوراخ یا شکسته می شوند باعث ورود ذرات ساختمانی و خاک به داخل لوله ها شده و لوله ها را مسدود می کنند، که عدم ورود و تامین هوا سبب بوجود آمدن باد گرم می شود.

 

اورلود خراب است

از عوامل گرم شدن باد کولر گازی خرابی اورلود است. تعمیر اورلود کار تخصصی و پیچیده است  که باید توسط تعمیر کار دیجی سرویس انجام شود، برای تعمیر اورلود باید پوسته کمپرسور پاره شود و اورلود خارج شود تا بتوانیم آن را تعمیر کنیم.

 

اپراتور برفک زده

خراب بودن فن و خراب بودن کلید چند حالته، پاره شدن تسمه پروانه ، هرز شدن پروانه اواپراتور، بسته بودن ورودی هوا  از دلایل یخ زدن اواپراتور است.

ابتدا  کلید چند حالته  را تست کنید اگر سالم بود، باید فن را بررسی کنید. اگر بادی که از دستگاه خارج می شود گرم است و همچنین کولر گازی صدای زیادی تولید می کند مشکل از خرابی پروانه است. پاره شدن تسمه هم در مدل هایی که دارای تسمه باشند اتفاق می افتد.

ریموت کنترل

 دکمه ای به نام mode روی ریموت کنترل وجود دارد، که توسط آن سیستم سرمایشی و گرمایشی دستگاه را تنظیم می کند. اگر دما روی ۱۶ یا ۱۸ باشد بیشترین سرما را  تولید می کند، اما دمای مطلوب اتاق ۲۵ درجه است.

 

برد پنل داخل کولر

بعضی از آسی های برد در کولر گازی سامسونگ و ال جی زمانی که، مدت طئلانی روشن نمی شوند خنگ می کند و در نتیجه دستور استار کمپرسور و فن را نمی دهد همین امر ممکن است باعث، علت باد گرم کولر گازی ال جی و همچنین باعث علت باد گرم کولر گازی سامسونگ شود .

 

خرابی خازن کمپرسور

زمانی که خرابی و یا ضعیف شدن خازن کمپرسور باعث  اورلود شدن موتور می شود دستگاه تولید باد گرم می کند، در ضمن ضعیف شدن خازن فن نیز باعث اورلود شدن موتور می شود.

علت باد گرم کولر گازی پنجره ای

اگر کولر گازی پنجره ای شما باد گرم میزند، و علت آن را نمی دانید بهترین کار این است که با نمایندگی تعمیر کولر گازی پنجره ای (دیجی سرویس) تماس بگیرید و تقاضای کمک کنید تا در سریع ترین زمان ممکن نزدیک ترین تعمیرکار کولر گازی را به محل شما اعزام نماییم.

 

روش تست گاز کولر گازی

به سه روش می توانیم کولر گازی را شارژ کرد، زمانی که کولر گازی تازه نصب شده باشد یا زمانی که شارژ گاز دستگاه تمام شده باشد یا زمانی که دستگاه احتیاج به شارژ اضافه داشته باشد. به این نکته توجه کنید که اگر دستگاه به هر دلیل شارژ نداشته باشد باد گرم میزند. شما می توانید از طریق تماس با دیجی سرویس، از کارشناسان ما بخواهید که برای بررسی شارژ گاز دستگاه شما یک تکنسین به محل اعزام کنند.

هدف دیجی سرویس جلب رضایت مشتریان است از جمله  خدماتی که دیجی سرویس ارائه می دهد بررسی نقص و علت، تولید باد گرم توسط کولر گازی شما می باشد. این مرکز با اعزام مختصص ترین تکنسین ها به محل مورد نظر در کمترین زمان مشکل را شناسایی و سریع رفع می کند برای کسب اطلاعات در زمینه تعمیر کولر گازی خود می توانید با تلفن های موجود در سایت با ما در تماس باشید.

 

سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی باید به موقع، حداقل شش ماه یک بار انجام شود. اگر به موقع سرویس دوره ای کولر گازی انجام نشود، دستگاه به علت گرد و غبار و آلودگی موجود در هوا که  بر روی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی کولر می نشیند سبب می شود که راندمان دستگاه کاهش یابد و دستگاه به مرور زمان خراب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.