چگونگی شارژ کولر گازی

سیستم های سرمایشی مثل کولر گازی بر ای خنک کردن هوای محیط، نیازمند سرویس دوره ای هستند تا در صورت بروز مشکل سریع آن را رفع کنید. کمبود شارژ گاز کولر گازی یا تمام شدن شارژ دستگاه باعث می شود کولر گازی باد گرم تولید کند.که گازی که در کولر گازی استفاده می شود، گازهای فریونی مانند R22-R410A-R407A هستندکمبود یا نبود این نوع گاز در سیستم کولر گازیباعث می شود تمام سیکل تبرید مختل شود.

شارژ کولر گازی

این گاز R22-R410A-R407A که در بیشتر کولر گازی ها از آن استفاده می شود، از ترکیب دو گاز R123 و R32 است. زمانی که گاز، کولر گازی کم است نمی توان مقدار این ترکیبات را در دستگاه تشخیص داد. به همین دلیل اگر مقدار نشتی کولرگازی اینورتور بیشتر از ۱۵ درصد باشد باید تمام گاز دستگاه تخلیه کرد و مجدد شارژ نمود. اما اگر مقدار آن کمتر از ۱۵ درصد باشد باید، با ترکیب مساوی از R123 و R32  عملیات شارژ مجدد را انجام دهید.

شارژ گاز انواع کولر گازی در تهران و کرج

مرکز تعمیرات کولر گازی دیجی سرویس

 

برای استفاده از خدمات ما با ما تماس بگیرید

چگونه متوجه شویم کولر گازی شارژ ندارد

بر روی کولر گازی یک شیر برگشت قرار دارد، که بزرگ ترین شیر روی دستگاهتان است. می توانید شیر را کمی باز کنید اگر گازی از آن خارج نشد یعنی دستگاه نیاز به شارژ مجدد دارد. و در صورتی که کولر گازی حالت سرمایش دچار برفک یا یخ زدگی لوله نازک یا لوله رفت شده باشد یعنی گاز، کولر گازی کم است و باید شارژ شود.

مراحل شارژ گاز کولر گازی اسپلیت

شارژ گاز کولر گازی به سه روش انجام می شود، توسط گِیج یا توسط آمپرمتر و توسط ترازو

 

شارژ توسط توسط ترازو

بهترین روش برای شارژ گاز دستگاه، اندازه گیری وزن گاز مورد نیاز کولر گازی می باشد. معمولا کولر گازی های نو فاقد گاز هستند و کپسول دستگاه نیازمند شارژ است، هنگامی که کپسول شارژ  شد آن را روی ترازو قرار دهید و به میزان مورد نیاز به سیستم گاز اضافه می کنیم.

شارژ کولر گازی به وسیله آمپر متر

 مناسب ترین روش و دقیق تررین روش برای شارژ گاز کولر گازی به وسیله آمپر متر انجام می شود در این حالت است.

 

شارژ کولر گازی به وسیله گیج مانوفیلد

آخرین روشی که توصیه می‌شود شارژ گاز کولر گازی به وسیله گیج مانوفیلد است زیرا نسبت به دمای هوا تغییر می کند.

 نحوه شارژ کولر گازی

طریقه شارژ کولر گازی به این صورت است ابتدا شلنگ های گیج را به گونه ای متصل کنید که شلنگ زرد،  بین شلنگ آبی کم فشار و شلنگ قرمز که پرفشار است، قرار گیرد. در ضمن از مسدود نبودن دریچه لوله ساکشن یا ورودی مبرد کولر گازی مطمئن شوید. سپس شلنگ آبی را به  لوله ساکشن متصل کنید و سر دیگر شلنگ زرد، را به دریچه مکش پمپ تخلیه وصل کنید شیر قرمز گیج را بسته اما  شیر آبی را باز کنید و پمپ تخلیه را روشن کنید. یک صفحه در بالای شیر آبی قرار دارد، زمانی که عقربه آن به عدد 30 رسید در این زمام تمام هوای سیستم تخلیه شده است و الان می توانید شیر آبی را ببندید.

الان نوبت آن است که پمپ تخلیه را خاموش کرده و شلنگ زرد را از پمپ جدا کنید. بهتر است قبل از شارژ کردن گاز کولر، نشتی دستگاه را رفع کنید، چون اگر سیستم نشتی گاز داشته باشد، وکیوم کامل انجام نمی شود. زمانی که وکیوم انجام شد سر شلنگ زرد که به گیج وصل است را کامل باز نکنید و در حالت نیمه باز قرار دهید. سر دیگر شلنگ زرد را به کپسول مبرد متصل کنید و شیر کپسول را برای چند ثانیه باز نگهدارید با این روش هوای داخل شلنگ زرد خالی می شود و شلنگ با مبرد پر شود، در نتیجه  هوا وارد کولر گازی نمی شود. در ادامه سر دیگر شلنگ زرد را به گیج محکم کنید و شیر کپسول را باز  کرده کولر گازی را  روشن کنید شیر آبی را در حدود 20 تا 30 ثانیه باز نگهدارید و بعد مجدد ببندید، این کار را ادامه دهید، تا گاز کولر پر شود هر بار شیر را می بندید عقربه صفحه بالای شیر آبی روی عددی ثابت می ماند. وقتی عقربه ای که در صفحه نمایش بالای شیر آبی قرار دارد، روی عدد 60 ثابت ماند، یعنی گاز به اندازه کافی شارژ شده است.

تعمیر کولر گازی در تهرانشارژ گاز کولر گازی

شایع‌ترین دلایل کاهش گاز کولر گازی

وجود نشتی گاز در کولرگازی

✔ خراب بودن رادیاتور کولرگازی

 فشار کمپرسور کولر گازی و  فشار ساکشن کولر گازی که باعث بسته شدن لوله می شود از دیگر عواملی است که بر شارژ ک.لر گازی تاثیر می گذارد.

شارژ کولر گازی اینورتر

دور موتور کولرهای گازی اینورتر مدام در حال تغییر است به همین دلیل نمی توان، شارژ گاز دستگاه را با استفاده از آمپر انجام داد. به طور کلی برای شارژ گاز R410a از این روش استفاده نمی شود.

شارژ گاز کولر گازی

شارژ کولر گازی در کرج

دیجی سرویس با استفاده از کادری حرفه ای و تکنسین های متخصص در زمینه تعمیر کولر گازی و شارژ کاز کولر گازی در تمام نقاط تهران و کرج آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مستریان خود را دارد.

از دیگرخدمات ویژه دیجی سرویس ارائه خدمات در زمینه شارژ گاز کولر گازی ال جی، شارژ کولر گازی سامسونگ، شارژ کولر گازی جنرال، شارژ کولر گازی پنجره ای می باشد. این مرکز نمایندگی تعمیر کولرگازی در تهران و کرج می باشد که سرویس کولر گازی و تعمیرات کولر گازی را با بهترین کیفیت انجام می دهد برای کسب ازلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

شارژ گاز کولر گازی

قیمت شارژ گاز کولر گازی

مهمترین عامل تاثیرگذار بر هزینه شارژ کولر گازی به حجم موتور یا در واقع وات کولر بستگی دارد، کولرهای که قدرت  کمتری دارند به دلیل حجم پایین تر مخزن گاز،  شارژ کمتری نیاز دارند در نتیجه هزینه کمتری پرداخت می شود. اگر کولر گازی شما نیاز به شارژ مجدد داشت، هزینه به صورت جدا حساب می شود.

شارژ گاز انواع کولر گازی در تهران و کرج

مرکز تعمیرات کولر گازی دیجی سرویس

 

برای استفاده از خدمات ما با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.