۱5 مشکل شایع کولر گازی و راه حل آنها

فصل تابستان، گرمای هوا باعث می شود برای مطبوع شدن و خنک کردن هوای محیط منزل یا محل کار از کولر گازی استفاده کنیم. ممکن است در زمان استفاده از دستگاه، مشکلی برای کولر گازی شما به وجود آید، توصیه دیجی سرویس به شما این است که با خواندن این مقاله بتوانید مشکل دستگاه خود را شناسایی کنید و برای رفع مشکل با دیجی سرویس از طریق شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن بهترین تکنسین را به محل مورد نظر اعزام کنند.

این مقاله به 15 مورد از شایع ترین مشکلات کولر گازی می پردازد.

1- چکه کردن یا آبریزی کولر گازی

سرازیر شدن آب یا چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی یکی دیگر از مشکلات شایع کولر گازی می باشد علت این اتفاق مسدود شدن راه آب خروجی است این مشکل را می توان با سرویس کولر گازی رفع کرد.

2- برفک زدن روی لوله ها

برفک زدن لوله ها یا کندانسور ممکن است به علت کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترهوا باشد زمانی که دستگاه را خاموش می کنید یخ ها شروع به آب شدن می کنند و نشتی ایجاد می شود در این حالت کولر گازی را ریست نکنید ابتدا فیلتر هوا را تمیز کنید اگر به حل مشکل کمک نکرد دستگاه را روشن نکنید و برای تعمیر کولر گازی با دیجی سرویس تماس بگیرید.

 

عیب یابی و رفع مشکلات کولر گازی شما در سریع ترین زمان ممکن

 

در صورت نیاز به سرویس یا تعمیرات کولر گازی خود با ما تماس بگیرید

09123322328   –   09363324628

3- کثیفی فیلتر هوای

تمیز بودن فیلتر هوا کولر گازی، بسیار اهمیت دارد در صورت کثیف بودن فیلتر هوا، علاوه بر اینکه راندمان دستگاه پایین می آید بلکه باعث آسیب زدن به قطعات دیگر می شود. پس می توانید با یک سرویس به موقع کولر گازی از کثیف شدن فیلتر هوا جلوگیری کنید. سعی کنید سرویس کولر گازی را هر شش ماه یک بار انجام دهید تا در صورتی که متوجه نقص یا ایرادی در دستگاه شدید سریع به تعمیر کولرگازی بپردازید.

4- باد گرم زدن کولر گازی 

اگر متوجه شدید که کولر گازی شما باد گرم می زند به علت نشت گاز دستگاه است در اولین فرصت گاز دستگاه را شارژ مجدد کنید.

5- به درستی کار نکردن فن بیرونی یا کندانسور

در صورتی که کندانسور یا فن بیرونی  به درستی کار نکند، هوای گرم محیط را نمی تواند به بیرون منتقل کند تا هوایی مطلوب و خنکی داشته باشیم. در این حالت کندانسور به شدت گرم می شود و سیستم سرمایشی دستگاه از کار می افتد.

6- خرابی برد الکتریکی دستگاه

زمانی که برد دستگاه خراب شود باعث خاموش شدن کولر گازی می شود و همچنین ممکن است نحوه عملکرد دستگاه را نیز مختل کند.

7- عمل نکردن ترموستات

ممکن است کولر گازی نیاز به شارژ مجدد داشته باشد یا اینکه کندانسور و اپراتور و فیلتر کثیف باشند و نیاز به شستشو داشته باشند.

8- مشکلات سیم کشی کابل ها

در صورتی که کولر گازی شما به صورت خود کار روشن و خاموش می شود ممکن است به علت بالا بودن آمپر مصرفی دستگاه باشد، ممکن است سیم کشی دچار مشکل شده باشد، معیوب بودن سیم کشی دستگاه بسیار خطرناک است چون باعث آتش سوزی می شود.

9- لرزش کولر گازی و ایجاد صدای های ناهنجار

اگر کولر گازی شما صدای ناهنجاری می دهد ممکن است از یونیت داخلی یا پانل و یونیت خارجی و یا کندانسور کولر گازی باشد. اگر پایه های کمپرسور دستگاه شل باشند تولید صدا می کند برای حل این مشکل می توانید دستگاه را آچار کشی کنید.

10- روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی

در صورتی که کولر گازی روشن نمی شود ابتدا به سراغ تنظیم کردن ترموستات و کنترل بروید اگر این کار مشکل را حل نکرد با دیجی سرویس تماس بگیرید.

11- کار نکردن فن پنل داخلی کولر گازی

اگر کویل سردکننده و لوله های مبرد یخ زده باشند بهتر است صبر کنید تا یخ ها آب شوند تا بتوانید فن دستگاه را چک کنید، در صورتی که مشکل رفع نش، رله فن یا موتور فن خراب است.

12- آمپر کشیدن کمپرسور

خرابی موتور، کثیف بودن کندانسور، گاز زیاد دستگاه و گرفتگی لوله ها باعث بوجود آمدن این مشکل می شوند، عوامل  تاثیر گذار در خرابی کمپرسور شامل: متغیر بودن یا ضعیف بودن ولتاژ برق یا ورود مبرد مایع به درون کمپرسور، خراب شدن خازن یا تمام شدن شارژ کولر گازی، خرابی سنسور و…..

عیب یابی و رفع مشکلات کولر گازی شما در سریع ترین زمان ممکن

 

در صورت نیاز به سرویس یا تعمیرات کولر گازی خود با ما تماس بگیرید

09123322328   –   09363324628

13- کولر گازی خاموش است ولی همچنان کار می کند

موضوع می تواند به علت اتصالی کردن رله فرمان کمپرسور کولر گازی باشد.

14- پریدن فیوز کولر گازی  

ممکن است به علت ضعیف بودن ولتاژ برق شهری باشد ولتاژ کمتر از220 ولت.

 

15- فن موتور و چراغ های یونیت داخلی روشن هستند ولی دستگاه کار نمی کند

این مورد نیز می تواند به دلیل خراب بودن کمپرسور و یکنتاکتور فرمان، قطع برد دستگاه،  قطع فیوز 5 آمپری دستگاه .

 

به طور کلی بیشترین مشکلاتی که معمولا برای کولر گازی به وجود می آید و نیاز به تماس با مرکز تعمیرات کولر گازی می شود از قبیل موارد زیر می باشد:

✔ دستگاه باد خنک نمی زند

✔ کم شدن سرمای کولر گازی

✔ ریموت کنترل کولر گازی کار نمی کند.

✔ کولر گازی هیچ گرمایشی ندارد.

✔ پنل داخلی صدای ناهنجار دارد

✔ کم شدن پرتاب باد دستگاه

✔ آبریزش در زمان کار کردن کولرگازی

✔ روشن نشدن کولر گازی

✔ نشان دادن پیغام خطا یا کد ارور کولر در زمان روشن شدن کولر گازی

✔ یخ زدگی پنل داخلی دستگاه

و …

جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، کارشناسان زبده سرویس کولر گازی دیجی سرویس آمادگی کاملی برای رفع تمامی مشکلات کولر گازی شما عزیزان دارند، فقط کافی است با شماره های درج شده دیجی سرویس در سایت تماس حاصل فرمایید ، در سریع ترین زمان ممکن متخصصان ما خود را به محل شما رسانده و نسبت به سرویس یا تعمیر دستگاه شما اقدام خواهند کرد.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام.۶ میلیون به بالا دادم کولر گازی ۲۴۰۰۰ پنجره ای گری آک بند نو نو خریدم که گوه خوردم خریدم با این کولرتون.گذاشتم که روشنش کنم امپر سنج گذاشتم ۲۷ امپر میکشه.الان بردمش میگن ای ا کمپرسورشه.ینی ۳ میلیون باید بدم که درستش کنم.
    مردم نخرید گری آشغاله.تو ای بی پولی ای اوضاع اینم اینجوریه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
.